Značka Astratex: Ako prebieha vývoj našej bielizne?

Značka Astratex: Ako prebieha vývoj našej bielizne?

30. októbra 2022
Z Astratexu

Karolína Marvánková

redaktorka

V ponuke Astratexu nájdete produkty od známych zahraničných výrobcov aj menších českých značiek. Stále väčšiu časť ponuky ale tvoria produkty privátnej značky Astratex, ktoré vznikajú pod taktovkou našich špecialistiek.

Záleží na zákazníkoch

Navrhnúť podprsenku, ktorú budú milovať tisíce žien, nie je žiadna sranda, ale náročný proces, ktorý môže trvať aj rok. Naše špecialistky neustále sledujú najnovšie trendy, majú prehľad o trendoch na trhu so spodnou bielizňou a zároveň sledujú predaje. Na základe toho pripravujú kolekcie na nasledujúce sezóny. Kľúčová je pre nich aj spätná väzba od našich zákazníčok, vďaka ktorej do bielizne môžu premietnuť ich priania a potreby. Keď si nákupné oddelenie ujasní, akú bielizeň si ženy rady kupujú, nasleduje konkrétny návrh strihu a vývoj produktu, ktorý sa ladí a upravuje do dokonalosti. Pozornosť je venovaná aj malým detailom – či ide o podprsenku, plavky alebo napríklad nočnú košieľku. Spodnú bielizeň navyše skúšajú špecialistky z oddelenia nákupu priamo na tele, vďaka čomu vedia, že musí poskytovať maximálne pohodlie.

Rovnako dôležitý je aj výber materiálov, ktoré musia byť kvalitné, aby sa príjemne nosili, ale zároveň pekné na pohľad, aby pozdvihli celkový vzhľad finálneho produktu. „Všetky materiály si musíme fyzicky ohmatať a otestovať, aby sme preverili ich kvalitu a zistili, či si budú rozumieť so zamýšľaným strihom. Vyberáme naozaj starostlivo, a preto obvykle oslovujeme hneď niekoľko preverených dodávateľov,“ hovorí Markéta Pášová, Private Label Team Leader.

Skúša celá kancelária

Keď sú parametre odsúhlasené a materiál vybraný, putuje návrh k dodávateľovi, ktorý ušije prvé vzorky produktu. Tie potom prechádzajú prísnym testom, pri ktorom sa kontroluje nielen dizajn a všetko technologické spracovanie, ale aj to, ako výrobok sedí na tele. Zisťuje sa tiež, ako sa materiál správa po vypraní a či produkt spĺňa prísne štandardy Astratexu. A pokiaľ všetko nie je úplne perfektné, komentujeme a chceme, aby to dodávateľ dodržal.

V tejto fáze nie je čas na kompromis. Akýkoľvek ústupok zo strany našich odborníčok by zákazníčky v konečnom produkte spoznali. Pri vývoji ide o to, aby každý kúsok bol dokonalý a pokiaľ vznikne v pripomienkovacej fáze priestor, aby sa daný model ešte vylepšil o nejaký funkčný alebo dizajnový prvok, vždy to využijú.

Pokiaľ má výrobok nejaké nedostatky, putuje spolu s požiadavkami na úpravy späť k dodávateľovi. A to aj niekoľkokrát, ak je to potrebné. Dôkladné testovanie má aj ďalší dôvod – napríklad podprsenky je totiž nutné objednávať v relatívne vysokých počtoch. A keby neboli po všetkých smeroch dotiahnuté, jednoducho by sa nepredali.

Napäté očakávania

Finálne produkty po objednaní mieria do skladu v Náchode. Odtiaľ kolegovia niekoľko kusov pošlú do Prahy na nafotenie na modelke. Fotky sa doplnia textovým popisom, aby mali zákazníci čo najlepšiu predstavu o tom, čo kupujú. „Keď je všetko pripravené, finálne skontrolujeme prezentáciu produktu a keď je v poriadku, spustíme produkt na e-shope,“ vysvetľuje Markéta. „A potom už len pozorne sledujeme, aký je oň záujem,“ dodáva s úsmevom.

Predaje samozrejme ovplyvňujú aj faktory, ktoré nemožno predvídať. To je prípad plavkovej sezóny 2020, na ktorú dopadla pandémia koronavírusu. Špecialistky na spodnú bielizeň ale zachovali chladnú hlavu. „Vedeli sme, že nižšie predaje plaviek príliš neovplyvníme, a tak som sa zamerali na vývoj kolekcií nočnej bielizne a oblečenia na doma, pretože obe kategórie začali počas karantén rásť,“ komentuje Markéta.

So značkou máme veľké plány

Značka Astratex aktuálne zahŕňa podprsenky, z ktorých niektoré dlhodobo patria medzi bestsellery, nohavičky, podväzkové pásy, plavky aj kolekcie nočnej bielizne pre dámy aj pánov. A značka sa bude aj naďalej rozvíjať v ďalších kategóriách. Každý nový prírastok síce vyžaduje mesiace práce, ale vďaka dôslednej kontrole každého kroku si za ním môžeme stopercentne stáť.

Markéta Pášová

Private Label Team Leader

Markéta sa v módnom priemysle pohybuje už vyše 20 rokov. Skúsenosti mnoho rokov zbierala v spoločnosti Blažek, kde mala na starosť nákup materiálov a vývoj a nákup doplnkov. Do Astratexu Markéta pôvodne nastúpila na pozíciu nákupkyne dámskej bielizne, ale onedlho sa presunula do tímu privátnej značky. V ňom prepája komunikáciu s dodávateľmi, prácu s číslami a tabuľkami, ale aj kreativitou, ktorá je potrebná pri tvorbe kolekcií a návrhoch nových produktov.